2015. augusztus 2., vasárnap

Új karácsonyfadíszekre lesz szükségem... // The project that killed my Xmas ornaments

Emlékeztek még a bútorgombokra? Mindenképpen szerettem volna írni róluk egy bejegyzést, mert jól példázzák, hogy néha egy kis őrültség kell, meg kísérletező kedv, semmi más... :-)

Éppen a nagy - még mindig - titkos project beindulásakor kaptam egy hívást a "titkos alkotócsapatunk" (igen, úgy tűnik itt minden titkos :)) egyik oszlopos tagjától, Erikától, hogy a most készülő bútora annyira vagány lesz, hogy nem is tudja elképzelni sima bútorgombokkal...van-e kedvem kipróbálni magam egy ilyen feladatban...
Persze ezer dolog volt ami miatt nemet kellett volna mondanom de ha valami jó lehetőséget látok egyszerűen képtelen vagyok kihagyni. Ha nem csinálom meg, akkor tuti nem tudok aludni, ezzel álmodok, kitalálok ezer tök jó verziót.
Így voltam a butorgombokkal is: mondtam Erának, hogy nem fog menni sajnos, de azért csak nem hagyott nyugodni a dolog, úgyhogy kipróbáltam gyorsan valamit.

Do you remember the furniture handlers I showed in May? I definitely wanted to write a post about them, as they are the result of a "thinking out of the box" session...sometimes it's worth to go a bit crazy :)

I was right in the middle of the - still - secret project when Erika (who is also member of our creative group) called me that she is having a new furniture project and wanted to ask me whether it is possible tio have - DASH - design buttons on her dresser.
I had thousands reason to say no but when I see an exciting possibility I simply go for it. Otherwise I just end up in dreaming about the solution, different variations, etc.
So I told Era that I do my best and give a try on my initial idea which came into my mind.

Tudtam, hogy a kicsi gombok helyett beton gömböket szeretnék, viszont hogy játékosság is legyen benne, jó lenne, ha itt-ott előbukkanna a réz is. Persze megint az öntőforma volt a kérdés, de - tanulva a gömb kollekciós gumikesztyűből - gyorsan elengedtem a fantáziámat, és előástam a 400ft-os műanyag karácsonyfadiszeket. Karácsony úgyis messze még, a kék szín meg nem a szívem csücske :)
Úgyhogy az ezt követő negyed órában miután feltörtem a gömböket, beledobáltam pár réz drótot, darabot, lapot, mindenfélét, és mokkáskanállal belekanalaztam a kikevert betont....mi sem természetesebb, nem? Aztán mehet bele a csavar (persze azóta Bálint már felvilágositott, hogy mondjuk nem ártott volna bútorcsavarokat beletennem, de milyen unalmas lenne, ha mindent elsőre tökéletesen csinálnék :)) és a legrosszabb rész ami a betonos dolgoknál elkerülhetetlen: megvárni a száradási időt. 

I knew that I want to have concrete buttons with a touch of shiny brass, so after 3 secounds of speculation I tried to find the plastic Xmas ornaments from the deepest shelf of the wardrobe. Then I cracked them and filled with some brass wire and concrete. In the end I just put the screwers in place and that's all (yes boys, since that I know that for furniture I have to use a totaly different screw, but never mind :))
  


Másnap "meghámoztam" a gömböket, és előtűnt nyers formájuk. Igy utólag nagyon magabiztosan írom,  hogy persze ezt még csiszolni kellett, de amikor megláttam a lenti végeredményt, azért gyorsan elrebegtem egy imát, hogy elő tudjam csalogatni a réz részleteket...

Next day I just "peeled" the ball-like buttons and when I saw the result I praid to be able to polish them so that the brass parts will appear.


De egy kis csiszolás után máris előtűnt amit látni szerettem volna.

Fortunately everything worked as I imagined at the beginning.


Gyorsan fel is raktam őket a komódra, hogy lássam hogyan mutatnak. Számomra megdöbbentő volt, hogy mennyire meg tudja változtatni a bútor karakterét egy apró kis részlet is.

I put them on my dresser just to see how they look like on a furniture. To be honest I was totaly surprised how a small detail can change the entire appearance of a furniture.


De most jöjjön inkább a beszámoló Erika tollából, hiszem a főszerep a bútoré :)
http://azasztalom.blogspot.hu/2015/05/valami-vad-valami-szines-valami-egeszen.html

As the real superstar is the furniture itself, just have a lok on Erika's post :)




Persze vannak még terveim a gombokkal, legyen az ruhára vagy bútorra, de szerintem látni fogtok még tőlem pár hozzá hasonlót
A betont pedig ismét és még mindig vagyon köszönöm Kingának Beton Budapest
:)

Of course I still have plans with buttons no matter they will appear on furniture or dresses, but I will show you some like the below one ... for the design concrete Kinga, thanks again Budapest Concrete Project
:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése